Seo Checklist 2011

Wat een geweldige tijd om een frisse kijk op je SEO strategieën. Zoekmachine Optimalisatie is een continu proces , vaak worden de herzieningen van een aantal kernelementen te vaak over het hoofd gezien. Door het aanpakken van alle elementen in onze seo checklist 2011 zul je goed op weg zijn met het het verbeteren van je website zichtbaarheid in de zoekmachines.

seo checklist 2011

 

Waar moet je opletten op het gebied van zoekmachine optimalisatie als je net klaar bent met het online zetten van je website of weblog. Hieronder staan enkele tips die je kunt volgen om hoger te ranken in google.

 

  • Controleer de backlinks van je concurrentie en gebruik deze voor je eigen website.

Via Yahoo site explorer kun je site intikken van je concurrentie. Je krijgt dan een lijst met max. 1000 backlinks. Maak gebruik van deze backlinks om hoger te kunnen ranken.

  • Dagelijks meer lezen over SEO onderwerpen om up to date te blijven.

Seo is afhankelijk van de algoritmes die zoekmachines instellen. Zoals jullie weten veranderen deze algoritmes wel eens. Daarom is het handig om vaak over seo onderwerpen te lezen.

  • Plaats dagelijks unieke en kwaliteitieve inhoudspagina’s op je site.

Heel BELANGRIJK. Google houdt van unieke en kwalitieve site-pagina’s. Probeer nooit een tekst van een andere website op jouw site te plaatsen. Dit wordt gezien als plagiaat en je ranken zal hierdoor zakken. Aan de andere kant: Schrijf je originele tekst waar de bezoeker iets aan heeft, dan zal deze  je site bookmarken op sites zoals nujij,ekudos,twitter. Er zal snel over het onderwerp geproken worden en hierdoor krijg je meer bezoekers. Google kijkt naar onderwerpen waar vaak over “gesproken” wordt. Zodra google dit ziet zul je een stijging merken in je rankings.

  • Je auteursrecht updaten
  • Bekijk 404-redirect log en probeer deze links te herstellen.
  • Bekijk je trefwoord verwijzingen(lijst) & kies welke zoekwoorden het meest op worden gezocht. Schrijf artikels over deze zoekwoorden.

In je google analytics zul je vaak in je verwijzingenlijst zoekwoorden vinden waar je nooit op hebt gefocust. Gebruik deze zoekwoorden en schrijf hier een onderwerp over.

  • Onderzoek doen naar nieuwe thema’s/onderwerpen en belangrijke zoekwoorden en deze hoger laten ranken in google d.m.v nieuwe inhoudpagina’s.

Keyword research oftewel Zoekwoorden-onderzoek is de basis van Seo. Dit zijn de bouwstenen van je SEO-avontuur. Doe je je onderzoek verkeerd bijvoorbeeld omdat je zoekwoorden te weining bezoekers aantrekken dan zul je falen (zonder bezoekers kun je geen omzet draaien). Hou hier dus al rekening mee wanneer je je website bouwt of laat bouwen.

  • Vind nieuwe manieren om gratis bezoekers naar je site te “lokken”.

Er zijn verschillende manieren om bezoekers naar je site te “lokken”. Een voorbeeld: Je kunt gratis spullen weggeven zoals software waar je bezoekers ook echt iets aan hebben. In ruil daarvoor kun je vragen of ze willen inschrijven voor je mailinglist.

  • Houd een oogje op je top-concurrenten en onderzoek waarom ze juist nu hoger of lager ranken dan jouw site.

Er zijn verschillende softwares waarmee je concurrenten kunt tracken op hun rankings. Zodra je ziet dat ze hoger ranken dan normaal kun je je onderzoek starten. Je bekijkt de onpage gedeelte: Wat hebben ze verandert aan de website? Daarna start je met de backlinks. Welke backlinks hebben ze gecreeërd om hoger te ranken dan normaal. Dit onderzoek is van cruciaal belang als je hoger wilt ranken dan je concurrenten.

 

Hou de seo checklist 2011 bij de hand en maak gebruik van elke seo-factor.

Leave a Comment