Conversie optimalisatie voor je Blog

Conversie optimalisatie – Verhoog je online inkomsten

De start van Bloggen is heel snel gegaan. Er is nauwelijks een website die online bestaat zonder een blog, en als ze niet over 1 beschikken is het slechts een kwestie van tijd voordat webmasters realiseren wat ze missen. Bloggen brengt bezoekers met zich mee, ondersteunt SEO en sociale media en laat gebruikers die op je site komen weten dat je actief bent online.

Maar zoals bloggen is gevorderd, is er een veelgehoorde klacht. Dat is: “Ik krijg bezoekers naar mijn blog, maar niemand  koopt mijn product(en)!” Voor iemand als ik die erg ROI en conversie gericht is, moet ik zeggen dat ik deze klacht luid en duidelijk hoor. Wij zullen een snelle punt maken en dan een beetje praten over de blog / social media conversie optimalisatie. Vergeet niet dat bloggen rankings verbetert  voor meerdere trefwoorden wat meer bezoekers met zich meebrengt (als dit correct gedaan is). Ik wil overgaan op wat ik geloof  een initiatief is voor de toekomst voor online business,  nl. blog conversie optimalisatie.

 

Blog conversie optimalisatie

Veel van onze klanten krijgen nu duizenden, tienduizenden of zelfs honderdduizenden bezoekers naar hun blog. En sommige converteren erg goed, maar net als elke webpagina met een doel. Er zijn dingen die we kunnen doen om de conversie te verhogen. Welke strategieën gebruiken deze bloggers?

Laten we eerst eens nadenken over wat bloggen precies is. Het is echt een inbound marketing strategie toch? We creëren  inhoud die wij gebruiken als aas om bezoekers aan te trekken naar onze website. Mensen komen naar onze blog voor meer informatie. Die willen zien wat wij te bieden hebben. Het feit dat de informatie die wij hebben gecreeërd bezoekers aantrekt maakt hen in veel gevallen  een potentiële klant. Tot op een bepaald niveau, zijn deze mensen geïnteresseerd  in de informatie en producten die wij hen aanbieden, enz. Dus hoe kunnen we dit gebruiken in ons voordeel?

conversie optimalisatie

In de blog en social media marketing conversie optimalisatie moeten we in gedachten houden dat mensen niet op zoek zijn naar een HARD SALE. Als je in een sociale situatie zou belanden waar  je iemand uitnodigdt voor een gesprek, dan zou je diegene niet meteen een contract voor zijn neus zetten. Je zou eerst het product aanprijzen en de uitgenodigde het product laten uitproberen voor hij of zij een contract gaat tekenen.  !!!!Natuurlijk kan je ook gewoon vragen of ze geïnteresseerd zijn in het kopen van het product. Hieronder volgen een paar tips om een ​​blog beter te laten converteren.

Tips voor verbeteren conversie optimalisatie

Maak Zachter conversies
Wat is een zachte conversie? Heb je ooit iets gedownload van een website die je echt wilde? Misschien een nieuwe whitepaper op Facebook of Google + of een screensaver? Maar als je dat glimmende object gedownload, werd je gevraagd om je e-mailadres in te voeren en een beetje informatie over uzelf te verstrekken. Dit is een voorbeeld van een zachte conversie, of eigenlijk een omzetting die wordt gezien als een soft lead. Dit type van conversie is niet zo krachtig is als een directe lead.

Gebruikers kanaal
Ervaren bloggers en vooral affiliate marketeers weten dat subtiliteit in het schrijven en basis oproepen tot actie  binnen blogberichten kan leiden tot conversies. Ben je ooit een wonder product tegengekomen op internet waar de schrijver het product de lucht inprijst. De schrijver doet zijn werk goed als bij het lezen je enthousiasme wordt gewekt. Hoe verder je leest hoe enthousiaster je wordt om het product te willen aanschaffen. Dan op het perfecte moment geeft die persoon je een link naar nog meer informatie ook wel upsells genoemd. Je beland opeens met een aankoop van 5 producten i.p.v 1.

Verfijn je Grootste berichten
Bepaalde posts trekken meer gebruikers aan dan andere. Je kunt dit vaststellen door middel van Google Analytics, Facebook Insights, Omniture of elk ander statistieken applicatie. Maar het belangrijkste is erachter te komen welke posts het geld in het laatje binnen halen. Bedenk dat deze berichten over een specifiek onderwerp gaan dat betrekking heeft op je bedrijf. Neem daarna de  tijd  om te controleren of de juiste diensten zijn afgestemd op die post in een subtiele maar toch overtuigende manier. Hoor ik een speciale aanbieding?

Voor Blog conversie optimalisatie heb je expertise nodig in het schrijven, analytics, usability en gewoon een goede ouderwetse marketing. Als je conversie rate op de blog slechts een paar procent kan verhogen kan dit meer leads voor uw bedrijf betekenen. Net zoals conversie optimalisatie van cruciaal belang is op de website, moeten we de tijd nemen om te zorgen dat onze blog posts ook daadwerkelijk converteren. Er komt elke dag steeds meer concurrentie in de online wereld, dat is de reden waarom je de tijd moet nemen om ervoor te zorgen dat uw blog en sociale media marketing converteert. Verhoog je conversie vandaag nog d.m.v onze conversie optimalisatie. Vraag vandaag nog een offerte aan.

1 thought on “Conversie optimalisatie voor je Blog

  1. Segmenteren betekent dat je verschillende groepen bezoekers tegen elkaar af zet. Standaard is segmentatie van je kanalen: betaalde versus niet-betaalde zoekresultaten, campagnes, nieuwsbrieven, etc. Door per kanaal te gaan analyseren, zal je zien dat de conversieratio’s verschillen. Het kan ook nuttig zijn om binnen een kanaal segmenten aan te brengen. Dus binnen het kanaal bannercampagnes ga je kijken hoe de afzonderlijke bannercampagnes presteren.

Leave a Comment